Om ditt Inlägg!

Jag har mina egna åsiker. Eller hur?

Kategori: Vad tycker jag?

Nu ska vi prata om något jag stör mig på väldigt mycket. Något som verkligen får mig att zappa till den andra tv-kanalen.
 
Reklam för att bli fadder eller skänka pengar till utsatta människor, djur etc.
 
Jag har inget emot välgörenhet. Ingenting emot fadderskap. Men att spela på folks känslor med den marknadsföring som visas på tv och webben är något jag kan gå i taket för.
 
Döende människor, utsvultna barn, hemlösa djur, sjuka personer... Och så lite tårframkallande musik och en lugn röst som talar till er. Dessa reklamer gör verkligen att jag byter till en annan kanal. Har inga problem med reklampauser och marknadsföring alls. Tvärtom så är det faktiskt - enligt mig - väldigt intressant när det gäller marknadsföring och kommunikation. Men inte med en reklam som varar i 3-4 minuter!!
 
Hata mig inte. Jag tycker synd om dessa människor och djur och erkänner att vi lever ett förjävla bra liv jämfört med de mest utsatta. Men det betyder inte att jag vill spendera 3-4 tv-minuter att kolla på dessa reklamer. Och därför byter jag kanal.. Svårare än så är det inte.
 
Det är ett smart sätt att marknadsföra sig på. Spela på våra känslor. Få oss att sitta där, lyssna till rösten som talar om barnens utsatthet och se hen med tårar och tomhet i ögonen.
 
Som sagt. Bra sätt för marknadsföring. Men enligt mig så finns det ännu bättre. Jag vet bara inte vad.
Kommentera inlägget här: